Mam w aucie taką małą składankę a dokładniej to silnik ASZ ze Skody Fabi, kompletne sprzęgło z dwumasem prawdopodobnie też ze Skody i skrzynię 6 b. z Leona. Skręciłem wszystko do kupu i silnik nie chciał ruszyć więc wszystko rozebrałem. Okazało się że docisk zapiera się o wewnętrzną ścianę skrzyni tą na której jest łożysko wyciskowe. W skrzyni są wyraźne przerysowania. Zdębiałem bo niby wszysko pasuje a wychodzi na to że koło z dociskiem wchodzi za głębo ko do skrzyni, czy to możliwe czy coś spierdzieliłem. Czy ktoś mógłby mi coś poradzić?
Możliwe.
Ja wkładałem do AGR 90KM koło dwumasowe od bodajże New Beatla ( nie pamiętam już symbolu ale jak sprawdzałem w Etce to wychodziło że taki symbol ma dwumasówka w New Beatlu w wersji 105KM).
Niby wszystko pasowało ale odległość koła od bloku silnika była zdecydowanie mniejsza niż w oryginalnie zamontowanym kole (ale wystarczająca aby koło nie obcierało o blok).
Czyli rodzaj koła jest ściśle związany z silnikiem i rodzajem skrzyni biegów ( zmieniają się nie tylko parametry wewnętrzne koła ale i istotne wymiary zewnętrzne mimo iż liczba zębów wieńca zębatego jest taka sama)
to mnie nie pocieszyłeś, tylk u ciebie AGR jest na pompie a 105 KM to chyba pompowtrysk, ja mam koło 240mm a takie były chyba tylko w pompowtryskach do skrzyń 6 biegowych, zresztą z tego co gdzieś wyczytałem to można zamontować kompletne sprzęgło z Scharana które jest inne ale pasuje jeśli jest to komplet z kołem :roll:
[ Dodano: Nie 18 Lis, 07 17:04 ]
tak sobie pomyślałem a może ta blaszana przekładka pomiędzy silnikiem a skrzynią jest u mnie za cienka. Może w fabii jest cieńsza, moja ma 1 mm, czy ktoś wie jaką ma grubość ta blacha w Octavi ?
Komentarz